layannnnnnnnnnnnn

Monday 31 October 2011

Couple is haram..?



Hai semua,dah lama ku tak update blog ney kan..sebenarnye bizi keje and x ada idea nak update ape...Hari ney tibe aku ade satu entry untuk blog aku ney biler terbaca satu tajuk pasal "Couple Is Haram"dalam facebook tadi..Sebenarnya aku dah tahu pasal benda ney pun baru-baru jek lagi..And aku pun sudah ade pengalaman sendiri..Muler-muler aku sendiri macam susah nak percaya ,Mana x nye,aku pernah couple sebulan jek and my ex boy mintak putus atas alasan couple tu haram..betol ke couple ney haram?..Bagi aku tak semua couple buat maksiat..dan ke arah zina kan.....Excatly aku pun x dapat terima gak alasan yang diberi dy..tapi ape yang aku pikir tu semua nye salah..semuanye disebabkan ilmu aku dalam agam islam sangat tipis..Kalaw kite pikir-pikir kan balik tittle couple is haram tu memang betol...cube korang bayangkan k..Kita selalu bermain kata, berjanji setia, tapi 

sayangnya ia diluah pada insan yang belum pasti menjadi milik kita. Bila terlalu banyak

kata-kata manis yang diluahkan, pasti ia akan menjadi 'tawar' dan mudah hilang

 kemanisannya dalam alam perkahwinan. Maka sebaik-baiknya, luahkan pada yang berhak

 dan sudah pasti menjadi kepunyaan kita. Bukan pada yang bukan hak dan belum pasti 

menjadi milik kita. Simpanlah kata manismu dan janji setiamu, untuk si dia yang kamu 

cintakan sepenuh jiwamu untuk diluahkan setelah pernikahan...~ 


Cintailah dia secara DIAM, agar ia semakin manis penuh keindahan setelah pernikahan...Aku takl kate aku dah berubah ...aku masih dalam pembelajaran..aku akan cuba kawal perasaan aku..Insyaallah..(^-^)

Thanks For Reading(^_^)

No comments:

Post a Comment

Copyright@Segala Yang Tercatat Diatas Semuanya Hak Milik Tyra Razak